اعتراض شدید علیخانی به احمد توکلی

نمی دانم چرا در آستانه پایان کار مجلس هشتم، رئیس مرکز پژوهش های مجلس از بیمار بودن مجلس صحبت می کند و در ضمن نمی گوید که خود و مرکز تحت مدیریت ایشان اگر مجلس بیمار بوده تا چه میزان در این بیماری نقش داشته اند و یا چرا نسبت به درمان آن کوتاهی کرده اند

عضو فراکسیون خط امام (ره) مجلس گفت : اتهام زنی بی دلیل و نقد امور بدون در نظر گرفتن مسئولیت خود ، نه تنها اخلاق را کمرنگ می کند بلکه موجب انحراف از اهداف و نیات خیر می شود .


حجت الاسلام قدرت الله علیخانی نماینده مردم قزویندر خصوص  اظهارات اخیر احمد توکلی نماینده مردم تهران مبنی بر آن که «مجلس بیمار است‌» گفت : دکتر توکلی از چهره های شاخص شاخص و دلسوز مجلس است اما اظهاراتی که او اخیرا مطرح کرده موجب تعجب و ابهام شده است .


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی  افزود : نمی دانم چرا در آستانه پایان کار مجلس هشتم، رئیس مرکز پژوهش های مجلس از بیمار بودن مجلس صحبت می کند و در ضمن نمی گوید که خود و مرکز تحت مدیریت ایشان اگر مجلس بیمار بوده تا چه میزان در این بیماری نقش داشته اند و یا چرا نسبت به درمان آن کوتاهی کرده اند .


عضو فراکسیون اصلاح طلبان مجلس ،  اتهام زنی بی دلیل و نقد امور بدون در نظر گرفتن مسئولیت خود را نه تنها موجب کمرنگ شدن اخلاق، بلکه باعث انحراف از اهداف و نیات خیر دانسته و ادامه داد :     مجلس هشتم در اختیار اصولگرایان است و اکثریت آن را نیز این طیف سیاسی تشکیل   می دهند ، از این رو اگر نقدی بر مجلس وارد باشد بیشتر بر ایشان و همفکران ایشان وارد است . هر چند به نظر من نه تنها ایرادات مجلس به اندازه فرمایشات ایشان نیست بلکه اگر برخی بزرگان مجلس اجازه می دادند نمایندگان به طور طبیعی به وظایف خود عمل کنند،  شاید امروز بسیاری از مشکلات کنونی در امر قانونگذاری و نظارت در ابعاد مختلف مواجه نبودیم که نمونه اخیر آن را می توان در آمار تاسف بار اخیر دیوان محاسبات در مورد عدم واریز مبالغ هنگفتی از درآمدهای نفتی به خزانه دولت و یا عدم تسویه حساب در مورد برداشت های غیرقانونی و بدون مجوز که مایه شرمندگی برای همه نمایندگان است ، مشاهده کرد .


علیخانی تصریح کرد: واقعاً نمی دانم مردم نیازمند و جوانان جویای کار با شنیدن این اخبار چه قضاوتی خواهند کرد نسبت به دولت فعلی و البته با کمال تاسف بار اول نیست که مردم اینگونه اخبار را از مراکز نظارتی می شنوند . 


وی در ادامه با انتقاد از این سخن توکلی که « برخی در مجلس هستند که   نمی خواهند بر آنها نظارت شود و من اسناد فساد اداری و مالی ایشان را دارم » ، گفت : آقای توکلی جزو کسانی بودند که از اتهام زنی بی دلیل رئیس جمهور انتقاد کردند ، حال نمی دانم چرا اینگونه و به طور عام نمایندگان مجلسی را که اکثریت قاطع آن را اصولگریان تشکیل    داده اند ، بدین گونه متهم می کنند و این اظهارات زیبنده شخصیت وی نیست . اگر  آقای توکلی از نماینده ای مطلبی دارند چرا تاکنون اقدامی نکرده اند و حالا از آن صحبت می کنند و چرا با صحبت کلی همه نمایندگان را در معرض اتهام قرار میدهند ؟ ایشان  در اظهارات خود پا را فراتر نهاده در مورد ضعف ها و اشکالات برخی حضرات در مقایسه ای حتی رئیس مجلس را که شخصیتی وزین و بزرگوار و مورد اعتماد اکثریت نمایندگان مجلس هستند را نیز بی نصیب نمی گذارند .


علیخانی ادامه داد : من خود نسبت به عملکرد مجلس نقد داشته ام و مهمترین نقد خود را نیز حمایت بی چون و چرای مجلس از هر تصمیم و اقدام دولت می دانستم که امروز غالب مجلس متوجه پیامد رویه گذشته خود شده اند . اما  این اظهارات اخیر آقای توکلی بیش از آنکه نقد باشد تخریب مجلس و نمایندگان آن است که در اختیار اصولگرایان قرار دارد و اگر قرار بر پاسخگویی نسبت به این نقدها باشد نه اعضای اقلیت مجلس بلکه اصولگریان و چهره های شاخص آنها باید در این باره پاسخگو باشند .


 وی درپایان ابزار امیدواری کرد تا افراد در موضع گیری های خود جانب انصاف و اعتدال را رعایت کنند و شان و جایگاه مجلس را علیرغم وجود برخی کاستی ها و انتقادات به تعبیر امام عظیم الشان و  رهبرمعظم انقلاب در راس امور است را حفظ کنند .

منبع:اعتدال

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا